Hur sätter man upp en god employer branding strategi?

Fler och fler företag börja inse värdet med att satsa både på det externa och det interna arbetsgivarevarumärket. Vi ser på det såhär om du är i början på din employer branding resa.

Detta är riktat mot dig som är i början av detta arbeta. Till en början så rekommenderar vi att du tidigt kommer i insikt med att detta är ett långsiktigt arbete. Det andra är att särskilja det externa mot det interna arbetet. Det interna handlar mycket om att säkerställa att dina anställda är nöjda med dig som arbetsgivare och att det finns en god trivsel ibland medarbetarna. Det externa handlar om hur ni som arbetsgivare syns utåt och vad erat varumärke säger om er som arbetsgivare.

Här finns det en rad med olika leverantörer som kan bistå med medarbetarundersökningar, ta fram strategier både för det interna och externa arbetet samt att oftast man även själv efter ha titta sig runt lite i sin egna verksamhet vad man kan gör både för att höja nöjdheten bland medarbetare för att de ska bli era framtida ambassadörer samt se över vilka kanaler man syns på utåt mot nya medarbetare. 

Är du nyfiken på hur våra employer branding tjänster ser ut och hur ett upplägg skulle kunna se med oss som leverantör?

Då är du varmt välkommen att kontakt oss!

Enklast når du oss på tel. 076-068 21 52

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *