Datadrivna nyckelpersoner som varje marknadsavdelning bör överväga att anställa

Marknadsförare är översvämmade med data som ökar i mängd varje dag. Men hur kan denna datamängd omvandlas till viktiga insikter för att förbättra beslutsfattandet? För att lösa detta problem anställer marknadsföringsteam allt oftare specialiserade konsulter inom datavetenskap.

Dessa dataproffs spelar en avgörande roll i att forma strategier, styra produktutveckling, välja och optimera kanaler, leverera budskap, producera engagerande innehåll och optimera konsumentresan från medvetenhet till köp.

Ett framgångsrikt marknadsföringsteam kräver en välbalanserad kombination av kreativa och analytiska konsulter. Dataanalytiker och datavetare är viktiga nyckelpersoner som kan informera och förutsäga marknadsföringsinsatser med högsta noggrannhet. Dessutom är de också kreativa och kan använda befintliga insikter och framväxande data på nya och innovativa sätt för att generera nya marknadsföringsidéer.

Som rekryterare märker vi att våra kunder på både byrå-och företagssidan i allt högre grad söker datadrivna konsulter till sina marknadsföringsteam. För att möta den ökande efterfrågan på datadrivna marknadsföringskompetenser, inklusive marketing dataanalyst, data scientist, performance marketer, SEO specialist, behöver marknadsföringsavdelningen anställa konsulter som kan hjälpa varumärken att växa och uppnå högsta möjliga avkastning på sina digitala marknadsföringsinvesteringar.

Vi som rekryteringsföretag har ett omfattande nätverk av duktiga experter som kan hjälpa dig att hitta rätt konsulter med den kompetens som krävs för din marknadsföringsavdelning, oavsett om du söker heltids- eller frilansanställning.



Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *