Data driven nyckelperson som varje marknadsavdelning bör överväga att anställa

Data, data överallt. Mer data kommer till marknadsförare varje dag, för alltid. Hur kan man förvandla detta datamoln som vi dagligen går igenom till handlingsbara insikter för bättre beslutsfattande? Marknadsföringsteam anställer i allt högre grad specialiserade dataanalytiker och datavetare för att lösa just detta problem.

Formningsstrategi 
Styr produktutveckling 
Välja och optimera kanaler 
Kristalliserande rungande budskap 
Producerar engagerande innehåll 
Förädlar konsumentresan från medvetenhet till köp

MARKNADSLAG BEHÖVER NYCKELPERSONER I DATAHANTERINGEN

Ett väl avrundat modernt marknadsföringsteam är som en välavrundad hjärna: den kreativa högra sidan och den nummerdrivna vänstra sidan. Marknadsföringsteam kräver att medlemmar som är medvetna om översvämningen av data informerar och förutsäger marknadsföringsinsatser. Och vem sa att datanördar inte är kreativa? Det är införd fördom. Marknadsföringsdata-proffs tar konstnärskap till sitt arbete – de överväger att använda framväxande data och befintliga insikter på nya och kreativa sätt för att låsa upp stora marknadsföringsidéer och steg.

HETASTE DATADRIFTIGA-MARKNADSREKRYTERINGARNA SOM HJÄLPER VARUMÄRKEN ATT DOMINERAR IDAG OCH ÄVEN I FRAMTIDEN

Som rekryterare söker våra kunder på både byrå-och företagssidan i allt högre grad datadrivna anställningar till sina marknadsföringsteam, inklusive:

  • Marketing dataanalyst
  • Data scientist
  • Performence marketer
  • SEO Specialist

Om du vill utnyttja kraften i dina data, höja din modellering eller förbättra prestanda för din digitala marknadsföringsinvestering, hör av dig! Vi har ett omfattande nätverk av lysande experter som kan hjälpa varumärken att växa. Efterfrågan på marknadsföringskunskap ökar, låt oss hjälpa dig att göra din nästa heltids- eller frilansanställning!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *